banner27

Avrupa ve ABD'nin Çilekleri Sason'dan

Şillek Yaylasına Yolculuk

06 Mayıs 2014 Salı 19:49

Hafif esen bir rüzgarla Batman’da güne başlarken, gideceğimiz yaylanın hayalini canlandırıyorduk kafamızda. Fakat sadece hayal edebildiklerimizle sınırlı kalıyordu bilgilerimiz. Bu düşünceler arasında savaşan beyinlerimiz gün ışığının artmasıyla yerini sakinliğe ve müziğin ezgisiyle yolculuğa bırakıyordu. Sason’a doğru yol alan aracımız ilerledikçe hava daha bir mavileşiyor, güneş daha bir aydınlatıyor, yeşil ben burdayım dercesine haykırıyordu. Bu haykırışların devamında kırmızı yakutlar gözümüze ilişiyordu. Bu yakutlar Sason çileğinin ta kendisiydi. Yol boyunca koca çilek tarlaları içerisinde gezinen küçük çocuklar dikkatimizi çekiyordu. Bir ayakkabısını geride bırakmış yalın ayak dolaşan, gözleri kahverengine boğulmuş, dağılmış siyah saçlarıyla küçük bir kız çocuğuna ilişti gözlerimizin  objektifi. Ve o samimi duruşuyla, emektar küçük elleriyle topladığı çileğin bir tanesini ağzına götüren, yüzü toprağın dumanıyla demlenmiş küçük kız gözlerimizdeki flaşı yakıyor ve zihnimizdeki ölümsüz yerine kavuşuyor. Araba bu seyirde ilerlemeye devam ederken Cacase yani Yücebağ mevkisine varıyoruz.

Sason’da ilerlediğimiz meşakkatli yollar yerini yüceliğe, doğaya, huzura bırakmaya başlıyor. Bu huzurlu yolculuk Şillek yaylasında mola veriyor. Şillek yaylasına vardığınız anda kaynaklardan gelen suyun tadına bakmak için adeta yarış içerisinde koşuşuyoruz. Çünkü bu su tüm zorluklara dayanan sert kayaların dibinden aşağılara doğru gelip ve iklimin verdiği tatlı bir soğuğu içinde barındırıyor. Suyumuzu içtikten sonra geniş bir yeşil saha karşımıza çıkıyor. Bu sahada kahvaltımızı yapmaya karar veriyoruz. Odunlarla doldurduğumuz kayanın dibinde doğal közlerle pişirilen kaçak çayımız, közlenen biberimiz ve taze taze doğranan kırmızı domateslerimiz soframızı süslüyor. Çayımızı demlerken kayamızın dibinde kereng adı verilen pancar çeşidini görüyoruz. Hiç yeşili satın almaya gerek kalmadan bıçağımızla kökünü çıkarıp ellerimiz temizleyerek taze taze yemeye başlıyoruz. Bu doğallığı yaşamanın verdiği lezzet üzerine kaçak çayın lezzeti de eklenince keyfimize diyecek kalmıyor. Ve kahvaltımızı tamamlıyoruz. Bundan sonrası en önemli adımımızı oluşturuyor yaylaya doğru tırmanmaya başlıyoruz.

Şillek yaylasına doğru tırmanmaya başlarken ilkin kahverenginin asaleti seriliyor ayaklarımıza. Birkaç adım sonra yeşil kendini hissettiriyor. Bu doğanın renklerin verdiği heyecanla ilerlerken gözlerimiz geniş bir alana yayılmış sarı çiçekler, pembe ve beyaz papatyalara dalıyor. O kadar muazzam ki görüntü kelimeler kifayetsiz… Uğur böceklerinin konmak için yarışa girdiği bu çiçekler renkleri dışında asaletleriyle de doğaya ayrı bir tat veriyor. Bu manzarayı geride bırakmaya gönlümüz el vermezken acaba daha ileride nelerle karşılaşacağımızın merakı bizi yürütmeye yetiyor.  Gönlümüz farklı olanı, eşsiz olanı arıyor. Biraz ilerlemeye devam ediyoruz ve karşımıza sert bir kayalık çıkıyor.

Sivri duruşları, dayanıklı bakışları adeta bizi geçmeyin dermişçesine direnirken yaylanın verdiği cesaret bizi yürütmeye yetiyordu. Bu sert kayalıkları aşan yorgun birkaç çift ayak hala direniyordu eşsize doğru. Ve biraz daha ilerlerken karşımıza çıkan lale bizi adeta büyüsüyle kendine bağlıyor. Gözlerimizin flaşı sadece ters lale adı verilen ve en uzak kayalıkların dibinde duran görsel mucize eseri üzerine patlıyor. Aman Allah’ım!  Bu renk, bu duruş, bu masumluk, her özelliği ayrıca sizi etkileyecek olan bu lale gönülleri Şillek yaylasına adeta kurban ediyor. Biraz daha zaman istiyor kalpler. Fakat hayat mücadelesi izin vermiyor. Yola devam ediyoruz ve kayalıkların dibinden geçerek kaynağımıza varıyoruz. Orada yorgun ve yanan yüreklere yine kaçak çayla su serpiliyor. Bu su serpilirken bu yaylada yol alan tatlı samimi insanların büyüsü sarıyor etrafınızı. Gözleri yürümeye, emeğe, acıya ayrılmış yüreklerin tatlı içtenlik duyguları ve yardımseverlikleri Şillek yaylasının cazibesini bir kat daha artırıyor.

Ve artık dönme vakti yaklaşıyor. Bir sonraki durak için Şillek yaylasından yola çıkıyoruz buruk bir yürekle.  Bu doğal mavi ve yeşilin, samimiyetin, zorluğun acının ve erişilmeze ulaşmanın verdiği karmaşayla Batman’a doğru yola çıkıyoruz. Bu güzellik ve keşfedilmeyi bekleyen doğa, daha tanınmamış bitkiler krallığı hepsini şu ana kadar bilmemek ne büyük kayıp diye içerlenen düşüncelerimiz arabada çalan  bahçada yeşil çınar adlı türküyle  kaybolup gidiyor.